donderdag 26 september 2013

Yoghurt met granaatappel!



Granaatappels zijn bijzonder, lekker van smaak en ook nog eens heel gezond. Ze zitten namelijk bomvol anti-oxidanten en zijn goed voor je hart en huid. Alleen moet ik eerlijk bekennen dat ik deze geweldige gezonde rode bom nog nooit gegeten had... Deze week liep ik in de AH voor wat boodschappen en toen zag ik een mooie glimmende granaatappel mij aanstaren, inclusief het prijsbordje waar BONUS op stond. Dit was mijn kans... een granaatappel in de reclame! Voordat ik het wist liep ik met een grote glimlach én een granaatappel in mijn tas weer naar buiten, klaar voor een nieuw avontuur!

Internet staat echt letterlijk vol heuse stappenplannen 'hoe te werk met een granaatappel' en ontzettend veel recepten. Ik besloot te gaan voor 'yoghurt met granaatappel', maar er kwamen allemaal recepten met Griekse yoghurt... en laat ik dat nou net niet in huis hebben... Dus hier mijn eigen versie van yoghurt met granaatappel!

Benodigdheden:
  • Yoghurt (ik heb altijd biologische magere yoghurt, maar volle of Griekse yoghurt kan ook)
  • 1 granaatappel
  • 1 á 2 eetlepels lijnzaad (optioneel)
Doe de yoghurt in een kom en 1 á 2 eetlepels lijnzaad.

(Persoonlijk doe ik altijd 2 eetlepels lijnzaad in mijn yoghurt omdat het gezond is. Lijnzaad is een zaadje en het bevat omega 3 en 6, vitamine B1 en 2, calcium, magnesium, zink én kalium. Het heeft een neutrale smaak, dus het kan gewoon toegevoegd worden aan de yoghurt.)


Stappenplan granaatappel
En dan de granaatappel! Maak, met een scherp mesje, een snee rondom de granaatappel en breek daarna open in twee helften of snij de granaatappel gewoon doormidden. Daarna pak je 1 helft en deze leg je in je hand, met de zaadje naar beneden. En kommetje onder je hand leggen en dan met een houten lepel op de granaatappel slaan (soms gewoon echt slaan!) De zaadjes vallen dan door je vingers in het kommetje. Kijk even goed of er geen stukjes 'appel' tussen de zaadjes zitten en als dat niet het geval is kun je het bij de yoghurt doen.


Dan even mengen en genieten. Mijn eerste avontuur met de granaatappel is geslaagd en wie weet volgen er nog meer:)

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten