zondag 17 november 2013

Heerlijke koolsalade!




Het is erg lang geleden dat ik voor het laatst wat gegeten heb bij KFC (Kentucky Fried Chicken) en de kip was okay... niet monsterlijk lekker maar gewoon okay. Toch was er altijd één ding wat ik te gek vond aan KFC, namelijk de koolsalade! Maar ja... hoe maak je die zelf? Al snel kwam ik op internet een recept tegen, maar daar werd extra suiker aan toegevoegd. Wat een onzin dacht ik bij mijzelf en ik heb de extra suiker gewoon weggelaten en voila! Een heerlijke koolsalade die je doet denken aan de KFC, maar dan zelf gemaakt. Gewoon puur en lekker, bij ons in de familie is het een blijvertje!

Benodigdheden salade:

  • Een halve witte kool
  • Een halve winterpeen
  • 1 sjalotje
Benodigdheden dressing:
  • 60 ml melk
  • 60 ml karnemelk
  • 125 gr. mayonaise
  • 1 1/2 eetlepel azijn
  • 1 1/2 eetlepel citroensap
  • zout en peper 
Snij de witte kool en winterpeen zo dun mogelijk. Als je een keukenmachine hebt met snijfunctie is het helemaal ideaal, maar anders zo dun mogelijk snijden. Snipper het sjalotje. 

Doe de witte kool, wortel en sjalot in een grote kom. Meng de ingrediënten voor de dressing door elkaar in een apart kommetje. Meng daarna door het koolmengsel. Zet afgedekt in de koelkast. De dag erna is het nog lekkerder omdat de dressing er dan goed ingetrokken is. 

Deze salade blijft zeker een aantal dagen goed in de koelkast! 


Tip: Lekker als hapje op stokbrood, lekker op brood, lekker als tussendoortje of lekker als bijgerecht bij het diner... :-)

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten