woensdag 30 april 2014

Heerlijke vis met kruidenkorst!


Pas sinds onze zomervakantie 2013 op Madeira heb ik vis 'leren' eten. Wij zaten in en restaurant aan de zee en manlief had een zeebaars op zijn bord liggen, ik was (zoals gewoonlijk) voor de kip gegaan... Aangezien de zeebaars er heerlijk uitzag en manlief ook niet meer praatte en alleen maar aan het eten was.. besloot ik om het te proberen en mocht ik een stukje van de zeebaars hebben en... ik vond het heerlijk! De volgende dag gingen we terug naar hetzelfde restaurant en bestelden zeebaars voor twee personen!

In Nederland ging de 'vis expeditie' verder en ik ben erg fan van zalm en kabeljauw. Veel sausjes of 'knapperige korstjes' zijn helaas weer niet echt natuurlijk. Op de blog van smakelijck kwam ik dit recept tegen en het is echt een aanrader.  De verse kruiden proef je echt bij elke hap, super genieten!
Het is makkelijk en snel, maar oh zo heerlijk!

Benodigdheden:

  • 2 witvis filets (bijv. kabeljauw)
  • 2 speltboterhammen
  • Verse groene kruiden (basilicum, munt, peterselie en bieslook)
  • Olijfolie
  • Zout/Peper
Verwarm de oven voor op 180 graden. 
Doet de boterhammen in een broodrooster. Zet deze op de laagste stand voor een paar minuutjes. Het brood moet iets krokant aanvoelen, maar niet echt geroosterd. 

Maal het brood met de verse kruiden fijn in de keukenmachine tot kruim. Voeg eventueel een beetje peper toe. Meng het daarna met een aantal flinke scheuten olijfolie. 


Leg de vis in een ovenschaal en verdeel het kruim over de vis.

Klaar voor de oven!
Gaar de visfilets 10 tot 15 minuten in de oven, afhankelijk van de dikte. Check dit dus regelmatig! 

Serveer de vis direct, eventueel met een beetje zout erover. 

Ready to eat! 
Enjoy! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten