woensdag 12 februari 2014

Snelle, maar lekkere kippensoep!


Twee weken geleden had ik de griep flink te pakken. Het was lang geleden... maar zeker niet fijn! Mensen hebben vaak zin in kippensoep als ze ziek zijn en mijn man heeft heel lief een heerlijke kippensoep voor mij gemaakt toen ik ziek was. Het was de eerste keer dat wij zelfgemaakte kippensoep hadden geproefd en wij hebben het nu al een paar keer gegeten, zo lekker vinden wij het!

Je kunt de kippenbouillon helemaal zelf maken en dan in kleinere porties invriezen. Als je daar nu nog geen tijd voor hebt en je wilt toch een lekkere, snelle en gezonde kippensoep op tafel kunnen zetten, gebruik dan kippenbouillonblokjes zonder e-nummers en suiker.

Benodigdheden:

  • 1 prei
  • 1 wortel
  • bosje selderij
  • 1 kipfilet
  • kippenbouillon blokjes (zonder e-nummers!)
  • zout en peper naar smaak

Breng 1 liter water aan de kook met twee bouillonblokjes.



Snij de prei, wortel en kipfilet in kleine blokjes/reepjes en doe dit in de pan. Laat dit ongeveer 15 tot 20 minuten pruttelen. 



Voeg de vers gesneden selderij toe en proef de soep of hij genoeg op smaak is. Voeg eventueel zout en peper toe. 




Enjoy!

PS. de volgende dag neem ik nog een lekkere kom mee naar mijn werk als lunch! Heerlijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten