vrijdag 27 juni 2014

Boekweitpannenkoeken!

 

Het is weekend en dat betekent: uitgebreid ontbijten! Pannenkoeken voor ontbijt? Ja dat kan! Dit is één van mijn favoriete recepten voor ontbijt of lunch. Het is zo simpel en snel te maken, dat ik het soms ook doordeweeks maak als ontbijt. Boekweit is ontzettend gezond en lekker! Ik geniet van elke hap en dit gerecht geeft mij de hele ochtend energie.

Ik gebruik voor dit recept weinig karnemelk, waardoor het beslag wat dikker is. Je kunt dus geen grote pannenkoeken bakken met dit recept, maar wel 3 kleintjes tegelijk in de koekenpan. Wil je wel grote pannenkoeken kunnen maken, zoek dan even op het internet naar recepten met boekweitmeel want die zijn er genoeg!

Benodigdheden (voor 1 á 2 personen):

  • 100 ml. karnemelk
  • 75 gr. boekweitmeel
  • 1 ei
  • roomboter en/of olijfolie om in te bakken
  • amandelschaafsel
  • aardbeien
  • kokosrasp

Voeg de karnemelk, het boekweitmeel en het ei samen in een kom en klop het beslag goed door, totdat er geen klontjes in zitten. Zorg dat de koekenpan goed is verwarmd voordat je het beslag erin doet. 

Was de aardbeien en snijd in stukjes. Maak een andere koekenpan of wokpan warm en rooster het amandelschaafsel kort. Let op: het mag niet verbranden! 

Leg de pannenkoekjes op een bord, aardbeien erbij en strooi het amandelschaafsel en wat kokosrasp erover heen. Heerlijk!



Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten