dinsdag 10 juni 2014

Fruit-ijsjes!



Met dit warme weer is het extra genieten van koude drankjes en ijsjes. Ik ben een ongelooflijke fan van de Magnum... en nee dan niet die kleine, maar die heerlijke grote met pure chocolade! Vanaf het jaar dat ik geboren ben laat Magnum Nederland genieten van hét verwenijsje voor de echte pleasure seekers die intens van chocolade houden. Dit staat letterlijk op hun website... tja en aangezien ik ook een pleasure seeker ben die intens van chocolade houdt... ligt er in onze diepvries ook een echte Magnum.. Toch eet ik niet elke zomerse dag een Magnum, nee zo'n grote Magnum bewaar ik voor de dagen dat ik lichtelijk chagrijnig thuis kom van iets... Een chagrijnig hoofd en een big Magnum = perfecte combinatie :-)

Deze fruit-ijsjes zijn wel geschikt om iedere zomerse dag te eten! Ik heb kiwi's en aardbeien gebruikt, maar puur omdat ik dit fruit had liggen. Wat ook heel goed kan is een mango of sinaasappels. Wees creatief!
De hoeveelheid fruit wat je nodig hebt ligt een beetje aan de grootte van je ijslollyvormpjes. Het kan dus zijn dat je een kiwi meer nodig hebt of wat aardbeien meer.

Benodigdheden (voor 4 ijslollyvormpjes):

  • 2 kiwi's
  • twee handen vol aardbeien
  • 2 eetlepels water
  • 4 ijslollyvormpjes
Was en schil het fruit en snijd het in stukjes. Pureer de vruchten afzonderlijk van elkaar met een staafmixer of blender en voeg bij elke fruitsoort 1 eetlepel koud water toe zodat het goed mixt. 
Lepel eerst en laag van de kiwi in de lollyvormpjes, tot de vormpjes ongeveer voor de helft gevuld zijn en vries ze 1 - 2 uur in.
Herhaal dit met een laag aardbeien. Steek de ijsstokjes bij de laatste laag, namelijk de aardbeien en laat de vormpjes een nacht in de vriezer staan. 



Tip: Heb je nu geen tijd? Maar wil je wel gezonde en lekkere ijsjes? Mix al het fruit tegelijk (met het water) en schenk het in de vormpjes en zet het in de vriezer. 

Enjoy! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten