maandag 19 mei 2014

Verfrissende granaatappellimonade!



De zon schijnt volop terwijl ik deze blog schrijf.. ik houd het dan ook maar lekker kort zodat ik weer heerlijk kan genieten buiten!

Ik drink geen frisdranken meer, maar water en thee. Veel mensen moeten er niet aan denken om de hele dag water en/of thee te drinken. Dat water ook super lekker kan zijn, bewijst Jamie Oliver maar weer met dit overheerlijke drankje. Granaatappellimonade... je moet er maar opkomen! Het is lekker koud en het lijkt echt op ranja. Gisteren hebben wij er erg van genoten en één ding is zeker: zodra ik weer in de supermarkt kom neem ik de granaatappel weer mee!

Benodigdheden:

  • 1 granaatappel
  • een halve citroen
  • een paar takjes verse munt
  • ijsblokjes
  • koud water
Vul een grote kan voor de helft met ijsblokjes. Frommel een paar takjes munt in elkaar en doe die er samen met het sap van de halve citroen bij. Leg een zeef op de kan, snijd de granaatappel doormidden en knijp de beide helften echt heel goed uit, zodat alle pitjes stukgaan en het sap door de zeef in de kan druipt. Gooi de vaste bestanddelen die in de zeef achterblijven weg. Vul de kan verder met koud water, roer even met een houten lepel en zet de limonade op tafel. 

Genieten! 
Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten